مشاور وزیر ارتباطات در گزارش تعمیر تلفن؛

برقراری ۳۲ میلیون دقیقه تماس تلفنی در روزهای اربعین

برقراری ۳۲ میلیون دقیقه تماس تلفنی در روزهای اربعین به گزارش تعمیر تلفن مشاور وزیر ارتباطات در تامین ارتباطات مناسبت های مذهبی و ملی از برقراری 32 میلیون دقیقه تماس زوار اربعین حسینی در این ایام آگاهی داد و اظهار داشت: شكایت زوار از قیمت مكالمات بررسی می شود.



اسماعیل رادكانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در ارزیابی صورت گرفته از آخرین وضعیت تامین ارتباطات اربعین ۹۸ اظهار داشت: سوژه ارتباطات اربعین امسال در دو بخش كیفیت و قیمت مورد بررسی قرار گرفته است كه در زمینه كیفیت، شواهد نشان داده است كه كیفیت ارتباط رسانی امسال نسبت به سال قبل بهتر بود.
وی افزود: با عنایت به توسعه صورت گرفته از طرف اپراتورهای عراقی، تمامی مسیر نجف به كربلا به نسل سوم موبایل مجهز شد و كیفیت پوشش ارتباطات در عراق مناسب بود و شكایت خاصی در این خصوص گزارش نشده است.
رادكانی با اشاره به اینكه ارتباطات داخل كشور نیز از كیفیت مناسب و استانداردی در این ایام برخوردار بود، اضافه كرد: البته زوار نباید كیفیت شبكه عراق را با ایران مقایسه كنند چونكه شبكه این كشور، هنوز در حال توسعه بوده و به حد استاندارد نرسیده است.
مشاور وزیر ارتباطات در امور تامین و بهبود ارتباطات مناسبت های مذهبی، ملی و منطقه ای با اشاره به اینكه تمامی تلاش این بود كه ترافیك اپراتورهای ایرانی به مقصد عراق به صورت ۲۴ ساعته مدیریت شود، اظهار داشت: تیم پایش ما به صورت شبانه روزی در حال تعامل و بررسی وضعیت ارتباطات شبكه در روزهای اربعین بود.
وی افزود: بااینكه وضعیت كیفیت ارتباط رسانی در ایام نخست با مشكلات معدودی همراه بود و شكایاتی از این بابت گزارش شد، اما تیم های فنی به سرعت مشكلات را رفع كردند و كیفیت شبكه به حالت پایدار درآمد.
رادكانی با اشاره به اینكه در زمینه قیمت مكالمه و دیتا نارضایتی از سمت زوار اعلام شده است، اضافه كرد: در این زمینه وزیر ارتباطات دستور بررسی جزئیات سوژه را به اپراتورهای موبایل و اینترنت داده اند تا دلیلهای گلایه زوار مشخص شود.
وی اظهار داشت: باید توجه داشت كه قیمت مكالمات امسال نسبت به سال قبل گران تر بود و شاید یكی از دلیلهای گلایه زوار نیز همین باشد. البته قیمت مكالمه ایران و عراق در شرایط عادی سال حدود ۳ هزارتومان به ازای هر دقیقه است كه در روزهای اربعین امسال به حدود ۲۲۰۰ تومان رسید و ۸۰۰ تومان كاهش داشت. اما سال قبل نرخ هر دقیقه مكالمه حدود ۹۰۰ تومان بود.
مشاور وزیر ارتباطات با اشاره به اینكه نرخ ارز و آزادسازی مكالمات بین الملل همچون دلایلی است كه سبب شده نسبت به سال قبل قیمتها كاهش بیشتری نداشته باشد، افزود: در صورتیكه كاربران نسبت به محاسبه صورتحساب خود خارج از نرخ های اعلام شده، شكایتی دارند می توانند آنرا به سامانه ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام كنند تا این شكایت بررسی شود و در صورتیكه تخلف از طرف اپراتورها باشد حتما با آن برخورد خواهد شد.
وی اضافه كرد: بررسی ها نشان داده است كه از ۱۲ تا ۲۹ مهرماه كه ایام راهپیمایی اربعین بوده است، بیشتر از ۳۲ میلیون دقیقه مكالمه میان ایران و عراق برقرار شده است و پیش بینی می شود تا روز چهارشنبه اول آبان ماه كه تمامی زوار به كشور بازگردند این رقم به ۳۵ میلیون دقیقه مكالمه برسد.
رادكانی اضافه كرد: دو سوم این مكالمات از سمت ایران به عراق بوده و این به معنای آن است كه تماس از ایران با زوار در عراق، بیشتر بوده است.
مشاور وزیر ارتباطات اظهار داشت: همین طور بررسی ها نشان داده است كه زوار اربعین حدود ۸۰ ترابایت اینترنت از رومینگ دیتای سیم كارتهای خود بهره برده اند.


منبع:

1398/07/29
23:33:48
5.0 / 5
4337
تگهای خبر: اپراتور , ارتباطات , اینترنت , تلفن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴

تعمیر تلفن

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل