در راستای دولت الكترونیك انجام می شود

راه اندازی سفته دیجیتال و ارائه تسهیلات الكترونیكی

راه اندازی سفته دیجیتال و ارائه تسهیلات الكترونیكی رئیس مركز فناوری اطلاعات و اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد و دارایی از راه اندازی سفته دیجیتال وارایه تسهیلات الكترونیكی به كسب وكارهای لطمه دیده در زمان همه گیری ویروس كرونا آگاهی داد.


به گزارش تعمیر تلفن به نقل از ایسنا از مرکز ملی فضای مجازی کشور، علی عبدالهی - رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد و دارایی -در جلسه کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به جهش دیجیتالی دنیا به سبب همه گیری ویروس کرونا اظهار داشت: وزارت امور اقتصادی و دارایی در امتداد چشم انداز و حرکت به سمت اقتصاد هوشمند، به دنبال تسهیل در ارائه خدمات، کاهش مراجعات حضوری و در نهایت تحقق دولت الکترونیک که از تاکیدات شورای عالی فضای مجازی کشور است، ارائه تسهیلات به کسب و کارهای لطمه دیده به دنبال همه گیری ویروس کرونا را طبق مصوبه دولت وکمیته ملی مبارزه با کرونا در اولویت برنامه های خود قرار داده است.
وی ضمن ارائه گزارش پروسه و عملکرد تخصیص سفته الکترونیک و در امتداد آن ارائه تسهیلات در کمتر از ۲۴ ساعت، اضافه کرد: برای ارائه تسهیلات به متقاضیان باید در اولین مرحله احراز هویت صورت گرفته و پس امضای قرارداد فی درخلال طرفین، تضامین ارائه شود که باتوجه به پروسه طولانی و نیاز به مراجعات گوناگون و همین طور مستند سازی مدارک، ارائه سفته الکترونیکی برای متقاضیان در نظر گرفته شد.
عبدالهی با بیان این که سفته زیر مجموعه خزانه داری و همین طور دارای حق تمبر سازمان امور مالیاتی است، اشاره کرد: با همکاری نهادهای مربوطه هم اکنون این خدمت در اختیار بانک ملی قرار گرفته و فقط گام اول آن، ارائه تسهیلات به کسب وکارهای لطمه دیده از کروناست که در نهایت به کل متقاضیان تعمیم داده می شود.
وی اعلام نمود: کسب و کارهای لطمه دیده که شامل بنگاه های بزرگ و صنوف کوچک است، پیش تر در سامانه کارای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده و فهرست آنها به همراه میزان تسهیلات مورد نظر در اختیار بانک ها قرار گرفته است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد و دارایی با اشاره به این که بانک ملی درخواست کننده ارائه این خدمت بوده و زیرساخت های این بانک برای این تحول آمادگی کامل داشت، اشاره کرد: این خدمت معطوف به بانک ملی نیست و از هر بانک دیگری که تصمیم به ارائه تسهیلات به کسب وکارهای لطمه دیده از کرونا دارد، می تواند درخواست خودرا به مرکز فناوری اطلاعات و توسعه هوشمند ارسال نماید تا بعد از بررسی زیرساخت های فنی آن شامل اتصال صحیح و چگونگی انجام پروسه تخصیص و ابطال نسخه الکترونیکی سفته، این سرویس در اختیار آن قرار خواهد گرفت.
وی با بیان این که احراز هویت و امضای الکترونیکی آن با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت صمت صورت گرفته، اضافه کرد: در سیستم بانک ملی این شناسایی و احراز هویت چند لایه است یعنی قسمتی از اطلاعات را از سامانه کارا، بخشی سامانه شاهکار و در نهایت اطلاعاتی هویتی از پیش ثبت شده از مشتریان در بانک ملی است.
علی عبدالهی اظهار داشت: طبق ماده ۴۴۹ لایحه قانون تجارت ما ظرف سه سال موظف به راه اندازی سفته الکترونیک بودیم اما همه گیری ویروس کرونا این تحول را تسریع بخشید. با راه اندازی بخش اعطای تسهیلات و اعتبار دیجیتال مبتنی بر موبایل، در بانکداری موبایلی نیز گرفتار تحول شده و از مرحله پرداخت های خرد و کارت به کارت به مرحله ارائه تسهیلات حرکت کردیم.



1399/05/19
20:32:43
5.0 / 5
2200
تگهای خبر: آسیب , ارتباطات , اطلاعات , ثبت نام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵

تعمیر تلفن

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل