به گزارش تعمیر تلفن به نقل از مهر، داود زارعیان درباره نحوه قطع خطوط مشتركان بدهكار مخابرات توضیح داد.وی گفت: طبق مصوبه كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، درصورتی كه صورتحساب مشتركان خطوط اعتباری و دائمی در ۲ دوره به ترتیب به ۲۰ هزار تومان و ۳۰ هزار تومان رسید، مخابرات مجاز است كه ارتباط این خطوط را قطع كند.معاون شركت مخابرات ایران اضافه كرد: اما با این حال مخابرات ارتباط مشتركان را تا جایی كه بشود قطع نمی كند و به مشترك اطلاع می دهد كه صورتحساب وی به سقف رسیده است.وی با بیان اینكه اطلاع رسانی به مشترك با هدف اطلاع وی از صورتحساب انجام می شود، افزود: ممكن است مشترك در جریان صورت حساب نباشد یا در سفر باشد و با قطع تلفن مواجه شود كه ناخوشایند است به همین دلیل این اطلاع رسانی صورت می گیرد. همچنین این مدل اطلاع رسانی، باعث جلوگیری از افزایش میزان كاركرد مشترك می شود.زارعیان توضیح داد: برغم امكان قانونی قطع در این شرایط، مخابرات ارتباط خطوط مشتركان را قطع نمی كند و اگر صورتحساب مشترك به سررسید قطع رسید، مخابرات به مشترك اطلاع می دهد كه سقف صورتحساب رسیده است.