برگزاری کارگاه تصمیم گیری داده محور با هوش مصنوعی در آکادمی ایرانسل
به گزارش تعمیر تلفن، کارگاه تخصصی تصمیم گیری داده محور با هوش مصنوعی، با حضور مدیران ایرانسل، برگزار گردید.
به گزارش تعمیر تلفن به نقل از روابط عمومی ایرانسل، کارگاه تخصصی یک روزه «تصمیم گیری داده محور با هوش مصنوعی»، با حضور مدیران ایرانسل و عرضه پروفسور ریموند ویلرز Prof. Raymond De Villiers(متخصص بین المللی تحول دیجیتال)، توسط آکادمی ایرانسل و با همکاری تیم تحول استعدادهای منابع انسانی، چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۳، در محل آکادمی ایرانسل واقع در ایستگاه نوآوری شریف، اجرا شد. این کارگاه، بخشی از استراتژی های کلان ایرانسل برای آماده سازی مدیران این اپراتور برای آینده دیجیتال است. از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه، آماده سازی مدیران برای اتخاذ تصمیمات راهبردی مبتنی بر هوش مصنوعی، هدایت تحول دیجیتال با بینش داده محور و بازتعریف مدلهای کسب و کار صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات است. پروفسور ریموند ویلرز (متخصص بین المللی تحول دیجیتال)، در این کارگاه، چارچوب هایی عملی را برای رهبری آینده نگرانه در عصر هوش مصنوعی ارائه نمود. در این کارگاه، مدیران ایرانسل به عنوان شرکت پیشرو در تحقق تحول دیجیتال، در کنار پروفسور ریموند ویلرز در رابطه با موضوع هایی همچون هوش مصنوعی و تحول دیجیتال، حرکت از مدلهای سنتی ارتباطی به مدلهای کسب و کار مبتنی بر هوش مصنوعی و تمرکز بر مشتری، استفاده از هوش مصنوعی برای تصمیم گیری بهتر و سریع تر در سطح مدیران ارشد و … آموزش دیدند. پروفسور ریموند ویلرز در این دوره آموزشی، با مطالعه موردی، به این پرسش پرداخت که چگونه رهبران جهانی حوزه ارتباطات، از هوش مصنوعی برای بهبود عملیات و تعامل با مشتریان استفاده می نمایند و این موضوع، چه تأثیری بر تصمیم گیری مدیران و مدیریت ریسک می گذارد. همینطور باتوجه به فرهنگ سازمانی، جذب استعدادها و چالش های اخلاقی، چطور میتوان بر موانع پذیرش هوش مصنوعی غلبه کرد. مدیران ارشد ایرانسل با حضور فعال در این کارگاه، به بررسی تاثیر هوش مصنوعی بر صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدلهای کسب و کار پرداخته و راهکارهایی برای بهبود تصمیم گیری های راهبردی خود از راه هوش مصنوعی عرضه دادند. در این کارگاه، شرکت کنندگان با تحلیل روندهای جهانی در حوزه هوش مصنوعی و شناسایی تهدیدها و فرصت های آن در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، استراتژی هایی برای بهینه سازی تجربه مشتری و افزایش کارآمدی عملیاتی مطرح نمودند.
تمرینات عملی و کار گروهی، همراه با بازی وارسازی (Gamification)، فضای جذاب و تعاملی برای یادگیری فراهم نمود و تیم ها توانستند چارچوب های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای بهبود تصمیم گیری های سازمانی طراحی نمایند. این کارگاه فرصتی منحصر به فرد برای تبادل تجربه و دانش در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات بود. نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با هدف راهبردی حرکت از شرکت خدمات ارتباط پایه (Telco) به شرکت فناوری محور (Techco)، با هدف توسعه تفکر راهبردی رهبران سازمان هم راستا با تغییرات فناوری، تحلیل روندهای آینده و آینده نگری رهبران حوزه دیجیتال، تغییر معماری ذهن و چگونه فکر کردن همچون یک آینده پژوه، این کارگاه را برگزار کرد. مجموعه ایرانسل لبز، از سال ۱۳۹۸، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعه دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ ها و شرکتهای فناور و با مأموریت انجام کارهای پژوهش و توسعه، نوآوری و تجاری سازی در زمینه شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب وکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، شامل دانشگاه ها، شرکتهای دانش بنیان، استارتاپ ها و شرکتهای فناور، با هدف تأمین نیازمندی های بازار ICT تأسیس شده است. چشم انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعه منابع انسانی و زیرساخت های تحقیقاتی اقتصاد دانش بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینه خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش پژوهش و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، همچون بخش های اصلی آن هستند. ایرانسل، اولین عرضه دهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل پنج در ایران، با راه اندازی این مجموعه، به دنبال حرکت در راه گسترش خدمات متنوع و توسعه سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهره بردن از فناوری های برتر در حوزه های مختلف، خلق ارزش کند.
منبع: تعمیر تلفن
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب