هوش مصنوعی کارمندان را تنبل می کند
تعمیر تلفن: تعمیر تلفن: طبق تحقیقی که مایکروسافت و دانشگاه کارنگی ملون انجام داده، برخی کارمندان بالاتر از پیش به هوش مصنوعی مولد اتکا دارند و مهارت های حل مشکل آنها احتمالاً کم شود.
به گزارش تعمیر تلفن به نقل از رجیستر، در این پژوهش که «تاثیر هوش مصنوعی مولد بر تفکر انتقادی» نام دارد، هفت پژوهشگر یک نظرسنجی از ۳۱۹ کارمند دانش محور را تحلیل کردند. در این نظر سنجی از کارمندان پرسیده شد کدام یک حداقل بطور هفتگی از هوش مصنوعی مولد بهره می برد، چگونه این ابزار را به کار می برند و آیا هنگام استفاده از ابزارهایی مانند کوپایلوت و چت جی پی تی، تفکر انتقادی را به کار می بندند یا خیر. مطالعه نشان داد کارمندانی که به انجام یک فعالیت اطمینان دارند، احتمال بیشتری دارد تفکر انتقادی را روی محصول هوش مصنوعی مولد به کار گیرند. از طرف دیگر برخی کارمندان، پاسخ های هوش مصنوعی مولد را کافی می دانند و درباره ی آن چه ارائه شده، فکر نمی کنند. پژوهشگران معقتدند یافته های مذکور نیاز به تفکر باردیگر درباره ی طراحی ابزارهای هوش مصنوعی شرکتی را نشان میدهد. در قسمتی از این پژوهش آمده است: اعتماد به هوش مصنوعی با کاهش تفکر انتقادی هم راه است. از طرف دیگر اعتماد به نفس با افزایش تفکر انتقادی مرتبط می باشد. این دوگانگی نشان میدهد طراحی استراتژی ها باید بر متوازن سازی این وجوه متمرکز باشد. بگفته تیم تحقیقاتی ابزارهای هوش مصنوعی باید شامل مکانیسم هایی برای پشتیبانی از توسعه طولانی مدت مهارت و تشویق کاربران به فکر کردن هنگام دریافت پاسخ از هوش مصنوعی باشند.
منبع: تعمیر تلفن
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب