به گزارش تعمیر تلفن به نقل از مهر، ساختار جدید شركت ارتباطات زیرساخت با عنایت به اسناد بالا دستی مانند سیاست های كلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه اصلاح نظام اداری، الزامات برنامه مدیریت خدمات كشوری و ماده ۲۸ قانون ششم توسعه مبنی بر كاهش حجم و اندازه ساختار اداری تا آخر شهریور تدوین و بعد از تایید در مجمع عمومی این شركت، از جانب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سازمان امور استخدامی عرضه شد. ستار هاشمی مدیركل تحول اداری شركت ارتباطات زیرساخت دراین باره با اشاره به در نظر گرفتن تغییرات فناوری، نیازمندی های حوزه مخابرات و ارتباطات، باز مهندسی الگوی كسب وكار شركت و استفاده از مدل های مرجع در ساختار جدید، اضافه كرد: نیازهای مشتریان، تجربیات همكاران، مطالعات تطبیقی كشورهای پیشرو در حوزه ارتباطات، به صورت ویژه برای تدوین این ساختار مورد توجه قرار گرفته است. وی خاطرنشان كرد: طراحی ساختار باید بر مبنای سرویس، خدمت و فرایند محور باشد تا تعارضات داخلی در وظایف و ماموریتها به حداقل برسد. مدیركل تحول اداری شركت ارتباطات زیرساخت درباره ضرورت تجدیدنظر در ساختار شركت اظهار داشت: با ورود به عرصه رقابت، باید خدمات را به صورت نیاز محور و نه عرضه محور عرضه كرد تا بخش های فنی بتوانند برپایه تقاضاها، سرویس های مورد نظر را عرضه كنند. به قول هاشمی در طراحی ساختار جدید، ماموریت، وظایف و راهبردهای شركت ارتباطات زیرساخت احصا و مدل های مرجع و تجارب موفق حوزه ارتباطات استخراج شد تا امكان پیاده سازی فناوری های نوین توانمند ساز در این شركت فراهم شود. مدیركل تحول اداری شركت ارتباطات زیرساخت با تاكید بر توجه به تغییر فناوری و نیازمندی برای تغییرات سازمانی در جهت چابكسازی و پاسخگویی به نیازهای نوظهور، اضافه كرد: در این مرحله تصویب ساختار كلان كه شامل سطوح مدیرعامل، معاونین و سطح سوم سازمانی شامل دفتر و اداره كل می گردد در دستور كار شركت ارتباطات زیرساخت قرار گرفت و بعد از آن، وارد مرحله ساختار تفصیلی خواهیم شد.