افزایش تعداد مشترکان تلفن همراه نسبت به سال قبل

افزایش تعداد مشترکان تلفن همراه نسبت به سال قبل تعمیر تلفن: تعداد مشترکان تلفن همراه در پاییز امسال با افزایش هفت درصدی نسبت به سال قبل از 145 میلیون و 667 نفر عبور کرد.



به گزارش تعمیر تلفن به نقل از ایسنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور هر سه ماه یکبار، آخرین آمار مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در قالب یک فایل که برای عموم مردم قابل دسترسی است منتشر می کند. در چهل و سومین فصلنامه انتشار یافته از طرف این سازمان، تعداد مشترکان تلفن همراه در پاییز امسال با افزایش هفت درصدی نسبت به سال قبل روبه رو شده و از ۱۴۵ میلیون و ۶۶۷ نفر عبور کرده است.

همچنین تعداد مشترکان پهن باند سیار نیز با افزایش ۱۱.۴۶ درصدی نسبت به پاییز سال قبل به بالای ۱۰۲ میلیون مشترک رسیده است. اشتراک تلفن ثابت بدون تغییر فاحش نسبت به پاییز ۱۴۰۰ حالا ۲۹ میلیون و ۳۴۲ مشترک است.

در این گزارش تعداد مشترکان پهن باند ثابت نیز از ۱۱ میلیون عبور کرده که نسبت به سال قبل رشد حدود ۱.۵ درصدی داشته است. گفتنی ست این آمار نشان میدهد هنوز میل به استفاده از تلفن و اینترنت ثابت مثل قبل اندک است. آمار مندرج در این گزارش نشان میدهد که ضریب نفوذ پهن باند سیار به بالای ۱۲۰ درصد، پهن باند ثابت به ۱۳.۸، تلفن همراه به ۱۷۲ درصد و تلفن ثابت به ۳۴.۶۴ درصد رسیده است.

در قسمتی از این گزارش به سهم بازار مشترکان فعال تلفن همراه هم اشاره شده است. اپراتور اول تلفن همراه (همراه اول) سهم ۵۳ درصدی دارد و سهم اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) ۴۳ درصد است. رایتل نیز ۴ درصد از مشترکان فعال تلفن همراه را پوشش می دهد و سهم بازار مشترکین پهن باند سیار نیز به تفکیک اپراتور از همین مقرر است.

همچنین ۱۰ درصد از مشترکان پهن باند سیار به اینترنت نسل سوم و ۹۰ درصد به اینترنت نسل چهارم دسترسی دارند. لازم به ذکر است در این گزارش وضعیت شکایات ثبت شده در زمینه اینترنت ثابت و سیار در سامانه ۱۹۵ نیز مورد بررسی قرار گرفته است بدین سبب تعداد شکایات ثبت شده در زمینه مشترکان تلفن و اینترنت ثابت ۷۳ درصد و در زمینه مشترکان اینترنت سیار و تلفن همراه ۲۷ درصد است.

آمار متنوع دیگری که در این فصلنامه آمده، مربوط به فاکتورهای پستی است. ۱۸۰ میلیون مرسوله، ۲۵۳۹ واحد پستی، ۰.۰۹ درصد سرانه مرسولات تجارت الکترونیک، ۱۶.۵۷ درصد ضریب ضایعات پستی، ۱۷۴ میلیون و ۵۰۷ توزیع موفق مرسوله از آمار مهم این فصلنامه است.

ترافیک مرسولات در شرکت ملی پست به تفکیک سرویس، نشان میدهد که سهم سرویس پست پیشتاز چند برابر دیگر سرویس ها است و خدمات مربوط به ترافیک فروش، ترافیک الکترونیکی و ترافیک سفارشی در رتبه های بعدی قرار دارند.








1401/11/18
10:57:11
0.0 / 5
393
تگهای خبر: اپراتور , ارتباطات , اطلاعات , ایرانسل
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴

تعمیر تلفن

fixtel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تعمیر تلفن محفوظ است

تعمیر تلفن

تعمیر تلفن، تعمیر موبایل