به عنوان نخستین كشور اروپایی؛
فرانسه برای اینفلوئنسرها قانون وضع می کند
به گزارش تعمیر تلفن، فرانسه اولین کشور اروپایی است که با عرضه لایحه ای، اینفلوئنسرهای اینترنتی را قانونمند می کند.
به گزارش تعمیر تلفن به نقل از آر اف آی، فرانسه اولین کشور اروپایی است که اینفلوئنسرهای اینترنتی را قانونمند می کند. این درحالی است که قانون گذاران مشغول بحث در رابطه با یک لایحه با حمایت احزاب مختلف هستند که هدف آن وضع محدودیت بر محتوای تبلیغاتی افراد در شبکه های اجتماعی است. برونو لو ماری وزیر اقتصاد و بازرگانی در سندی در اینباره نوشته است: بخش تاثیرگذاری اجتماعی و خلق محتوا به اندازه کافی جدی گرفته نشده است. این بخش یک ابزار خلاق و یک مزیت اقتصادی می باشد که ریشه در زندگی روزانه میلیونها بخش دارد اما قوانین شفافی ندارد. این سند حاوی چند اقدام است که دولت برای کنترل بهتر اینفلوئنسرها به کار خواهد گرفت. در این میان پیش نویس قانون اینفلوئنسرها هم برای بحث و مذاکره در مجمع ملی ( مجلس سفلا) فرانسه عرضه شده است. اولین بند لایحه پیشنهادی اینفلوئنسر را فردی تعریف می کند که از شهرت خود برای برقراری ارتباط الکترونیکی با مردم برای ترویج مستقیم یا غیر مستقیم کالا، سرویس یا مقاصد دیگر در مقابل مزایای اقتصادی استفاده می نماید. تخمین زده می شود حدود ۱۵۰ هزار اینفلوئنسر در اینستاگرام، فیسبوک، تیک تاک، یوتیوب و دیگر پلت فرم ها محتوایی برای کاربران فرانسوی خلق می کنند. گوارلان دی کرویلر پروفسور بازاریابی در مدرسه مدیریت IESEG در اینباره می گوید: اگر فردی بخواهد از فعالیت هایش درآمدزایی کند، حمایت برندها از وی یک امر اساسی است اما در اینجا مساله توازن، شفافیت و اعتبار به میان می آید. تخمین زده می شود بیشتر اینفلوئنسرها کمتر از ۵ هزار یورو در سال در فرانسه درآمد دارند. اما در بعضی موارد یک پست انتشار یافته توسط فردی با ۳ میلیون فالوئر می تواند تا ۲۵ هزار یورو درآمد زایی کند. لایحه عرضه شده از جانب دولت فرانسه هم حمایت می شود. مطابق قانون فرانسه الان محتوایی که از جانب برندها پشتیبانی می شود باید با برچسبی خاص برای کاربران مشخص باشد. اما طبق لایحه جدید برچسب باید به شکل یک بنر بین تصویر و ویدیوها هم درج شود و فقط در توضیحات پست یا به شکل هشتگ بیان نشود. حامیان قانون جدید ادعا می کنند هدف آن پشتیبانی از اینفلوئنسرها و همینطور مشتریان است. طبق لایحه مذکور اینفلوئنسرها باید از قوانینی که برای رسانه های معمولی وضع شده، پیروی کنند و البته با محدودیت هایی در ترویج محصولات تجاری و رمزارز همینطور الکل و دخانیات روبرو می شوند. در کنار این موارد آنها باید برچسب های اخطار سلامتی روی پست های ترویج مواد غذایی با شکر یا نمک بالا بزنند. تصاویر فیلتر دار یا فتوشاپ شده ای که برای ترویج کالاها به کار می رود هم باید برچسب داشته باشند. مجازات نقض قوانین جدید جریمه ای تا سقف ۳۷۵ هزار یورو، زندان و تعلیق موقت یا دائم حساب کاربری هستند. علاوه بر آن، پلت فرم های شبکه اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و تیک تاک باید روش هایی برای گزارش دهی کلاهبرداری از جانب کاربران ایجاد کنند. لوماری اعلام نمود او ۱۵ کارمند وزارت اقتصاد را برای پاسخگویی به هشدارهای کلاهبرداری و تعیین آنکه آیا موارد گزارش شده باید به دادگاه ارجاع داده شوند یا خیر، تعیین می کند.
منبع: fixtel.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب