پس از اخراج كاركنان؛
توسعه هوش مصنوعی بحران جدید متا شد
تعمیر تلفن: متا با چالش های مختلفی در عرصه هوش مصنوعی روبرو است برای اینکه اهتمام دارد نیروهای مستعد خودرا حفظ و با رقبای دیگر مانند اوپن ای آی رقابت کند.
به گزارش تعمیر تلفن به نقل از گیزموچاینا، باوجود سرمایه گذاری کلان مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرائی این شرکت در هوش مصنوعی، اخراج کارمندان در این اواخر و استعفای تعدادی از پژوهشگران کلیدی، پیشرفت متا در این زمینه کند شده است. طی سال قبل متا بخش زیادی از تیم تحقیقات هوش مصنوعی خودرا از دست داد که این امر تاثیر مستقیم بر توانایی اش برای رقابت با رهبران بخش مذکور دارد. عواملی مانند فرسودگی شغلی و فقدان اعتماد به مسیر فعالیت متا نیز بر آن چه گفته شد، مضاعف شده است. حتی یان لی کان که زاکربرگ در سال ۲۰۱۳ میلادی برای رهبری کوشش های شرکت در عرصه هوش مصنوعی استخدام کرد، به اجلاس اخیر «شرکت های پیشرو نوآوری هوش مصنوعی» که توسط کاخ سفید برگزار گردید، دعوت نشده بود. اما مدیران شرکت های دیگر مانند گوگل و اوپن ای آی در همان رویداد حضور داشتند. کارمندان متا که نیاز به اصلاح مسیر فعالیت شرکت را حس کرده اند، از متا خواسته اند روش جدیدی در عرصه هوش مصنوعی در پیش گیرد. آنها می خواهند شرکت اشتباهات گذشته که منجر به انحراف از توسعه هوش مصنوعی مولد منجر گردید را اصلاح نماید. پژوهشگران هوش مصنوعی متا تحت رهبری لی کان با چالش هایی در ترویج موثر مدلهای زبانی و دستیابی به موفقیت با مدلهای مقیاس بزرگ مانند چت جی پی تی روبرو شدند. سال قبل متا با خروج عظیم پژوهشگران روبرو شد که خیلی از آنها خستگی مفرط کاری یا تردید درباره ی برنامه های آتی شرکت را دلیل عدم فعالیت اعلام نمودند. عرضه چت جی پی تی در نوامبر سال قبل میلادی خروج نیروهای مستعد از متا را سرعت بخشید برای اینکه کارمندان بدنبال فرصت های شغلی در شرکت های دیگر بودند.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب