نخستین هواپیمای برقی با باتری ۴ تنی به پرواز درمی آید
تعمیر تلفن: نخستین هواپیمای برقی با باتری 4 تنی که تنها ظرف نیم ساعت شارژ می شود و می تواند با حداکثر سرعت 460 کیلومتر در ساعت تا 800 کیلومتر پرواز کند، در ایالات متحده به پرواز درمی آید.
به گزارش تعمیر تلفن به نقل از ایسنا، شرکت «اوییشن ایرکرفت»(Eviation Aircraft) که مبتکر سازنده نخستین هواپیمای تمام الکتریکی جهان موسوم به آلیس(Alice) است، از همکاری جدید خود با شرکت اوربان لینک ایر موبیلیتی(UrbanLink Air Mobility) مستقر در فلوریدای جنوبی آمریکا آگاهی داد.
این همکاری متضمن تعهد به ارائه ۱۰ هواپیمای مسافربری آلیس به این شرکت است که به مفهوم پیشرفتی بزرگ در حوزه حملا و نقل هوایی پیشرفته است. این معامله همین طور گزینه ای را برای خرید ۱۰ هواپیمای دیگر بررسی می کند.
هواپیماهای تمام برقی
این هواپیمای جدید از تعهد شرکت اوربان لینک برای توسعه ناوگانی تمام الکتریکی از هواپیماها، کشتی ها و وسایل نقلیه زمینی برای ارائه حمل و نقل بدون آلایندگی حمایت می کند.
این شرکت هواپیماهای آلیس را در شهرهای میامی، لس آنجلس و شهر سن خوان در پورتوریکو به عنوان قسمتی از راهکارهای حمل و نقل شهری خود مستقر خواهدنمود.
هواپیماهای تمام الکتریکی آلیس با این قرارداد به ارزش بالاتر از ۵ میلیارد دلار، دوران جدیدی از سفرهای هوایی پایدار را نوید می دهند.
نسخه مسافرتی آلیس با ظرفیت ۹ سرنشین و نسخه باری آن برای رضایت مشتریان و مسافران با فناوری نوآورانه و طراحی زیبا طراحی شده اند و در عین حال سفر نقطه به نقطه بدون انتشار کربن و سفر مقرون به صرفه را ارائه می کنند.
باتری ۴ تنی، سرعت ۴۶۰ کیلومتر در ساعت
هواپیمای آلیس به طول ۱۷ متر از باتری های ۴ تنی خود نیرو می گیرد.
فناوری باتری آلیس شبیه به خودرو های الکتریکی یا تلفن های هم راه است و تنها ظرف ۳۰ دقیقه شارژ می شود. آلیس با آنها می تواند ۹ سرنشین را حدود ۸۰۰ کیلومتر جابجا کند.
حداکثر سرعت این هواپیما ۲۸۷ مایل در ساعت(۴۶۰ کیلومتر در ساعت) است. برای مقایسه می توان اظهار داشت که یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ حداکثر سرعت کروز ۵۸۸ مایل در ساعت دارد.
شرکت «اوییشن ایرکرفت» که بطور انحصاری بر سفرهای هوایی الکتریکی متمرکز شده است، امیدوار است که هواپیماهای برقی که بتوانند ۲۰ تا ۴۰ مسافر را در خود جای دهند ظرف ۷ تا ۱۰ سال آینده به پرواز درآیند.
شرکت اوربان لینک برای مساعدت با هدف انتشار صفر کربن در ایالات متحده، ناوگانی از هواپیماهای آلیس را در ناوگان حمل و نقل تمام الکتریکی منطقه ای خود مستقر خواهدنمود.
هدف ایالات متحده دستیابی به انتشار خالص صفر گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۵۰ است. دستیابی به این هدف مستلزم کاهش حداقل ۴۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای کمتر از سطح سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۳۰ و رسیدن به انتشار خالص جهانی گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۵۰ و بلا فاصله بعد از آن حرکت به سمت انتشارات منفی خالص است.
ایالات متحده برای دستیابی به این اهداف جهانی باید اقتصاد انرژی جهانی را اصلاح کند، در سیستم های کشاورزی بازبینی کند، جنگل زدایی را متوقف و معکوس کند و بطور موثر با انتشار گاز کربن دی اکسید روبرو شود.
تمرکز بر انتشار گاز متان نیز بسیار مهم می باشد، برای اینکه انتشار این گاز حدودا مسئول ۰.۵ درجه سانتیگراد از متوسط گرمایش خالص مشاهده شده فعلی یک درجه سانتیگرادی جهان است.
آندره اشتاین(Andre Stein) مدیر عامل شرکت اوییشن ایرکرفت اظهار داشت: شرکت های ما رویای مشترک تبدیل کردن سفر هوایی الکتریکی به واقعیت زندگی روزمره را در سر دارند. از آنجا که آلیس به مسیر خود برای ورود به خدمت رسانی ادامه می دهد، مشارکت هایی مانند این آینده پروازهایی را تضمین می نماید که مسافران را با سفرهای هوایی راحت، در دسترس و مقرون به صرفه که دوستدار سیاره زمین است، توانمند می سازد.
اد وگل(Ed Wegel) موسس و رییس شرکت اوربان لینک می گوید: سفارش ما برای هواپیماهای آلیس، مرحله سوم برنامه عملیاتی تمام الکتریکی ما را تکمیل می کند و به ما این امکان را می دهد که پروازهای ۹ سرنشینی و بدون آلایندگی را در سراسر شبکه خود ارائه دهیم.
او در آخر اضافه کرد: هواپیمای آلیس به همراه هواپیماهای منطقه ای عمودپرواز(eVTOL) و کشتی های دریایی برقی، ما را قادر می سازد تا گزینه های سفری یکپارچه و پایدار را در مناطقی که به آنها خدمت رسانی می نماییم، ارائه دهیم.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب