به گزارش تعمیر تلفن به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت MSPOWERUSER، از آنجائیكه سال جاری ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت انگیز در عرصه تكنولوژی و اشیای هوشمند بود، یكی از بزرگترین رقابت ها هم میان دو شركت آمازون و گوگل بر سر اسپیكرهای هوشمند بود.
بر اساس جدیدترین آماری كه تا سپتامبر سال جاری میلادی انتشار یافته است، می توان به وضوح دریافت كه اسپیكرهای هوشمند آمازون گوی رقابت را از همتای خود، اسپیكرهای هوشمند گوگل ربوده است چون كه میزان فروش این گجت های خانگی برای شركت آمازون بسیار بیشتر از گوگل بوده است.
طبق این آمار، آمازون توانسته است تابحال ۲۰ میلیون واحد از اسپكرهای هوشمند خویش را به فروش برساند. این در حالیست كه گوگل تنها ۷ میلیون واحد از آن را فروخته و این بدان معناست كه فروش آمازون حدودا سه برابر بیشتر از فروش گوگل در این حوزه بوده است.
البته لازم به ذكر است كه احتساب فروش این دو محصول تا سپتامبر سال جاری میلادی یعنی تا پیش از شروع تعطیلات سال نوی میلادی بوده است، بنابر این دور از انتظار نیست كه این اعداد و ارقام حد فاصل تعطیلات سال نو و حراج جمعه سیاه بیشتر شده باشد.
یكی از دلایلی كه آمازون در عرضه و فروش اسپیكرهای هوشمند تاكنون موفق ظاهر شده، ورود زود هنگام و معرفی این محصول جدید به بازار بود زمانی كه رقیب قدرتمند دیگری محصول مشابهی را عرضه نمی كرد. آمازون اسپیكرهای هوشمند اكوی خویش را در ژوئن سال ۲۰۱۵ معرفی و روانه بازار كرد. این در حالیست كه گوگل از بلندگوی هوشمند گوگل هوم خود در نوامبر سال ۲۰۱۶ رونمایی و سپس عرضه كرد. همین وقفه و تفاوت یك ساله بنظر می رسد كه سبب شده است آمازون از رقیب قدرتمند خود، گوگل، جلو بیفتد.
اسپیكرهای هوشمند به كاربران این امكان را می دهند تا در صورت داشتن مشغله وسائل خانگی خویش را با دستورهای صوتی كنترل كنند به عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار آگاه شده، تایمر و زنگ اخطار برای خود تنظیم كنند، با دوستان و خانواده خود تماس برقرار كنند.