وزارت ارتباطات اعلام كرد: به منظور شفاف سازی وضعیت كیفی خدمات شركت ارتباطات زیرساخت، سامانه سنجش كیفیت سرویس مكالمات بین شهری و بین الملل در سایت این شركت، راه اندازی شد.شركت ارتباطات زیرساخت با هدف شفاف سازی وضعیت كیفی خدمات خود و به دنبال ارائه وضعیت پارامترهای كیفی شبكه دیتا از جمله میزان تغییرات تاخیر (jitter ) و درصد از دست رفتن بسته ها (پكت لاست) اقدام به انتشار وضعیت كیفی شبكه های مكالمات بین شهری و بین الملل كرده است.كاربران می توانند با مراجعه به سایت شركت ارتباطات زیرساخت به آدرس www.tic.ir در بخش وضعیت شبكه ، با انتخاب گزینه های شبكه داخلی یا شبكه بین الملل وضعیت شاخص های كیفی این حوزه را مشاهده كنند .در بخش شبكه داخلی پارامترهایی مانند درصد موفقیت مكالمات (ASR)، درصد كارایی كانال ها (CER) و متوسط زمان اشغال شدن كانال ها (AHT) مربوط به ۲۴ ساعت اخیر شبكه بین شهری نشان داده می شود كه این اطلاعات هر ۱۵ دقیقه یكبار نیز بروز رسانی می شود.همچنین در بخش شبكه بین الملل نیز وضعیت پارامترهای درصد موفقیت مكالمات (ASR) و متوسط زمان مكالمات (ACT) صادره بین الملل، در ۲۴ ساعت روز گذشته نمایش داده می شود.این اطلاعات به تفكیك شبكه های ثابت استانی روی نقشه ایران، اپراتورهای سیار به صورت جدول و ترافیك صادره به كشورهای مختلف روی نقشه جهان، نمایش داده شده است.